wtorek, 18 czerwca 2013

[Energetyka]Czy oszczędzanie energii ma znaczenie?

Nie tak dawno temu poszłam na zakupy i zatrzymała mnie na ulicy pani, która przeprowadzała dość niecodzienną ankietę. Jej tematem przewodnim było oszczędzanie energii. Nie zadała mi zbytnio wielu pytań, jednak część z nich istotnie mnie zdziwiła. Pierwsze pytanie było całkowicie zwyczajne. Należało wyłącznie powiedzieć, jak dużo laptopów i telewizorów jest w domu. Później było jednakże już o wiele gorzej. Duże kłopoty sprawiło mi pytanie o to, jak dużo miesięcznie zużywam prądu. Nie mam czasu, żeby monitorować wszystkie rachunki, po prostu za nie płacę. Kolejne pytanie natomiast brzmiało: ile kosztuje 1 kilowat? Aż mnie zamurowało. Nie miałam pojęcia co odpowiedzieć, więc zamilkłam. Potem padła seria normalnych pytań i w rezultacie otrzymałam małą broszurkę. Hasło na pierwszej stronie brzmiało: oszczędzanie prądu. Znalazłam w niej wszelkie informacje o zużyciu energii i skutkach rozrzutności. Po przeczytaniu tego uznałam, że raczej nikt prawdopodobnie się tym nie interesuje, a przecież może mieć to tragiczne skutki. Przyznaję się, że byłam w tym temacie trochę ignorantką, lecz ta ulotka dała mi sporo do zrozumienia i nawet podzieliłam się nią z rodziną. Nie wiem, co będzie za kilka lat. Możliwe, że nie będzie już zasilania i innych ułatwień, lecz postanowiłam, że chociaż ja zacznę zachowywać się racjonalnie. tags: energia, prąd, dom, zużycie energii, zużycie prądu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz