środa, 12 czerwca 2013

[Dom]W jaki sposób zmniejszyć rachunki za prąd?

Zawsze interesowała mnie sprawa spożytkowania prądu. Ile już razy słyszałam o tym, że codziennie tracimy masę energii. Bodajże każdy z nas korzysta nieustannie z urządzeń podpiętych trwale do zasilania w szczególności, gdy mamy zepsutą baterię. Nie wspomnę jeszcze o czajniku czy lokówce, których używam praktycznie codziennie po parę razy. Osobiście jednak nigdy nie zwracałam uwagi np. na pobór mocy. Nie czułam takiej potrzeby, aczkolwiek rachunki często wprawiały mnie w osłupienie. Pewnego dnia z czystej ciekawości postanowiłam zerknąć jakie są koszty prądu. Wprawdzie na rachunkach pojawia się kwota, ale bardziej chodziło mi o stawki. Ostatecznie wyszło, że to zależy jedynie od dostawcy energii elektrycznej. K ażdy ustala inne stawki, a ich wykaz znajdziemy na stronie. Mało mi to jednak mówi i dalej zastanawiam się, jak to przedstawia się w praktyce. Czy w ogóle możemy mówić o czymś takim, jak tani prąd? Uznałam więc, że zapytam znajomych, jednak okazali się jeszcze większymi ignorantami niż ja. Tylko moja mama jest na tyle racjonalna, że faktycznie wie, w jaki sposób obniżyć rachunki. Ostatecznie sama przetestowała różne metody. Na razie nie przewiduję wprowadzać w swoje życie jakiś radykalnych zmian, lecz też pragnę mieć świadomość, na co przeznaczam moje pieniądze. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz