czwartek, 6 czerwca 2013

[Technologia]Czy możliwy jest tani prąd?

Każdy z nas marzy o jak najniższych rachunkach za wynajem i media. Niestety mało kto monitorować swoje wydatki. Postanowiłam spytać moją najbliższą rodzinę, jak to jest w ich wypadku. Czy sprawdzają comiesięczne wydatki np. za prąd? Wiecie, jakoś nie bardzo zdziwiła mnie ich odpowiedź, że raczej się tym nie interesują, po prostu płacą rachunki, a reszta nie bardzo jest istotna. Udało mi się namówić mamę na to, aby dała mi rachunki. Z ciekawości przeglądnęłam sobie dane i spisałam te najistotniejsze dla mnie. Nie zostało mi nic innego jak poszukać interesujących mnie wiadomości dotyczących zużycia energii w internecie. Niezwykle szybko natrafiłam na stronę naszego dostawcy energii, który udostępniał już zaprojektowany kalkulator zużycia prądu. Skonsultowałam swoje odkrycie z rodzicami i wspólnie doszliśmy do wniosku, że owszem tani prąd nie istnieje, ale możemy na nim naprawdę zaoszczędzić. Musimy jednak zadbać o dyscyplinę oraz nie zapominać np. o tym, że trzeba gasić za sobą światło czy wyłączyć laptop i monitor. Aż ciężko uwierzyć, że takie niewielkie zmiany mogą posiadać tak duży wpływ na wielkość rachunków. Wiadomo, że na początku zmiany są mało widoczne. Dopiero po kilku miesiącach mogliśmy faktycznie odczuć mniejsze rachunki. Warto niekiedy zainteresować się tym, co można zmienić, aby wszystkim żyło się lepiej. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz